reklama

Slovenské železnice "prajú" imobilným

Mám výron na ľavej nohe, takže momentálne nie som veľmi pohyblivý. Dnes som ale musel ísť do BA odovzdať veci do školy, tak som bol nútený sa pohnúť. Na svoj presun som si vybral Železnice SR, čo bola veľká chyba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ráno na vlakovej stanici v Trnave: pokladnice dole boli obezatvorené, tak som si musel ísť kúpiť lístok na prvé poschodie, čoznamenal výstup hore a dole schodmi. Keď som sa vrátil na to istémiesto kde som pred chvíľou začal (ale už s lístkom) tak som muselabsolvovať ďalšie schody z podchodu na nástupište. Na nástupišti somvšak ešte nemal vyhraté. Keď prišiel vlak, dalo mi celkom námahuvyštverať sa po 3 schodíkoch do vozňa.

Príchod na Hlavnú stanicu: znova absolvujem 3 schodíky vozňa,tentoraz ako zostup. Neviem či výstup alebo zostup boli náročnejšie.Nasleduje zostup do podchodu a spätný výstup do tej istej nadmorskejvýšky do hlavnej haly Hlavnej stanici.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlakovéstanice vôbec nie sú bezbariérové. Na vlastnej koži som skúsil pocitčiastočne imobilnej osoby, to ešte nehovorím o tom, ak by som bol navozíčku. V Rakúsku majú na zástavkach metra výťahy, ktoré pohámajúprekonávať bariéry takýmto osobám.

Pritom by na začiatok stačilo tak málo, a to aby na schodochboli pásy ako sú v panelákoch pre kočíky. V mojej situácií by mi tonepomohlo, ale aspoň by sa mali vozíčkari ako dostať dole a hore, tiežmamičky s kočíkmi(do niektorých vozňov je možné narvať už aj celýkočík, len tie nešťastné schodíky na vozňoch) a hlavne by už cestujúcinemuseli kufre vláčiť v rukách. Občas mám pocit, že železnice sú stálev 80. rokoch a taký vynález ako kufor na kolečkách im nič nehovorí.

Juraj Tkáč

Juraj Tkáč

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Právnik Zoznam autorových rubrík:  názorySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu